P. Šavel: Kvint et Sense

P. Šavel: Kvint et Sense

24. 7. (piatok): 19.00 h., Nová synagóga ezo performance

 

“Sme spomalené zvukové a svetelné vlny, chodiace klbko frekvencií naladených na vesmír. Sme duše oblečené do posvätných biochemických šiat a naše telá sú nástroje, cez ktoré naše duše hrajú ich hudbu.” Albert Einstein

  V predstavení Kvint et Sense – vedení poznatkom, že všetko okolo nás a v nás je vibrujúca hmota – sa stávame prostriedkom pre manifestáciu všetkých vibrácií, ktoré nás obklopujú. Snažíme sa povzbudiť a podporiť rôznorodosť medzi nami, vytvárať priestor, v ktorom môže zaniknúť hierarchia. Nikto z nás nie je dôležitejší ako ostatní, aj keď sme bezmedzne každý iný. Z listu Petrovi Šavelovi: “… a prišlo tvoje predstavenie, ktoré by som v inom rozpoložení asi pretrpel a nasratý vyšiel z divadla a hanil ťa. Avšak vtedy to bol “nadpozemský” zážitok, skutočné prepojenie so “zemou”. Nikdy by som nepovedal, že takéto slová napíšem, ale tu som ich zažil. Osobne totižto považujem svet za disharmonické miesto, kde disharmónia určuje rytmus nášho vnímania, kde kakofónia je krásou a čo nás určuje, sú inakosti… je málo diel, ktoré majú kakofóniu, disharmóniu ako názor na svet. A pre mňa toto robíš ty. Nielen v tomto diele. Nesúhlasím s tebou vo všetkom a tvoj príklon k ceste do hlbín človeka, vlastného tela, vlastnej inakosti, ženskosti, mužskosti nie vždy rešpektujem. Avšak tu som pochopil, že aj táto cesta môže mať zmysel, pretože mne ukázala krásu. Pretože krása je skutočnosť a tá nie je pekná. Pri kráse myslím tú vzývanú krásu katarzie, pochopenia podstaty.     Kiosk sa vymedzoval voči ezoterickému pohľadu na svet. Bol a je vždy veľmi intelektuálny, hutný, strašne zaplnený, špinavý, preferuje radikalitu a taký aj bude... Preto je pre mňa označenie Kvint et Sense ako ezo performance osobné prijatie katarzie, ako jednej z možností umenia. Prijatie toho, že umenie a otras, ktorý môže spôsobovať, môže zmeniť niečo vo vnútri, vysvetliť naše trápenia.  Naviac je tu Patológia. Tu sa už dostávam trocha na klzký ľad, pretože tu som to už formuloval pocitovo, ale pomenovanie ezo performance, keď riešiš patológie, je naznačenie cesty daného predstavenia, ako ukážky, ako sa z patológie môžeme dostať, alebo ju osobne na skúsenosti pochopiť a prijať. Každopádne, tvoje dielo je parádnym príkladom Ezoterickej Patológie, čo je pre mňa ako dvojnásobná negácia, ktorá sa sama seba vyneguje, čiže zostane súhlas.”   Koncept: Peter Šavel Tvorba: Martina Hajdyla Lacová, Tereza Ondrová, Eva Priečková, Lucia Kašiarová, Renan Martins de Oliveira, Peter Šavel Tancujú: Eva Priečková, Lucia Kašiarová, Peter Šavel, Martina Hajdyla Lacová Hudba: Tomáš Vtípil a kol. Svetelný design: Zuzana Režná Produkcia: ME-SA / Jiří Hajdyla Foto: Vojtěch Brtnický