Piatok, 29. 7.

10.00 Stanica, parkStan
Ranné fórum 19847416138_4beb00bf24_z

Moderovaná diskusia s tvorcami predstavení z predchádzajúceho dňa. Moderátormi sú divadelná teoretička, dramaturgička a režisérka Maja Hriešik a choreograf a tanečník Jaro Viňarský. Do diskusie bude prispievať aj antropologička Ivana Rumanová a svojimi postrehmi, komentami či otázkami na predstavenia prispejú aj odborníci na telo a fyzickosť, ale z úplne iného prostredia ako toho divadelno – tanečného.

 
 
 
 
 
 
 
12.00, odchod spred Stanice
Zraková pyramída, Súľov
epický výlet + obed ZP

Objekt Zrakovej pyramídy umelca Juraja Gábora, inštalovaný na úpätí Súľovských skál, sa stal za pol roka svojej existencie vyhľadávanou turistickou destináciou. Aj vďaka nej získal Juraj nomináciu na cenu Oskára Čepana. Pyramída má silný performatívnych charakter – cez umelý artefakt v prírode, akcent na dívanie sa, nutnú participáciu diváka, rámovanie obrazu a režisérske vedenie pozorovateľa sa jedná nielen o umeleckú inštaláciu, ale aj výborný objekt pre epický divadelný výlet. O ďalší zážitok na tomto mieste sa postarjú Manjai a Saša, ktorí pripravia chutný indický obed.

 
 
 
 

12.00 Stanica, pod Rondlom
Bábkové divadlo do každej rodiny p1150111
linorytová tlač a workshop výroby bábkového divadla

Od polovice 19. storočia sa v Čechách začalo rozširovať na malých domácich scénach, tzv. rodinných divadlách, hranie s bábkami,ktoré pre zábavu detí a priateľov vyrábali mnohí výtvarníci. Viacerí dosiahli pozoruhodnej úrovne a stali sa základom amatérskych scén. Postupne, keď úlohu rodinného divadla začali preberať rôzne spolky, združenia, jednotlivci a neskôr aj komerčný sektor, stalo sa fenoménom.

Začiatok 20. storočia bol zlatý vek rodinného bábkového divadla. Bábky sa vyrábali sériovo a maľované dekorácie sa vydávali v mnohých sériách. Bolo orientované na deti, ktorým malo prinášať ušľachtilú zábavu aj formy názornej výchovy. S masovým šírením sa začali pokusov jeho uznanie ako umeleckého druhu, ale zároveň podliehalo štandardizácii, schematickosti a didaktickosti vytvárajúcej kánony. Ustálilo sa množstvo hier, postáv, tvarov a hereckých driftov, či dokonca spôsobu života rodín. My sa k tejto úlohe na chvíľu vrátime a necháme vás vyrobiť si vlastné štandardizované kulisy, ale aj bábky, ktoré si môžete za asistencie Martina Krkoška vytlačiť.

 
13.00, 14.30, 16.00 Labyrint
Desire & Discipline: The Eros Sessions: Interview – one to one
(nutná rezervácia)

 
16.00 Stanica, S1
Miroslav Tóth a kol.: Tyč TYČ_02
jednoaktová video opera
premiéra

Príbeh sa odohráva v nasledujúcej epoche ľudstva – Nový stredovek na bývalom území Slovenskej republiky. Poetika noiru, temna a mystiky je miešaná s poetikou výkonu a výzoru verejných inštitúcií z dnešných časov. Zamestnanec Samčo spraví prokrastinačnú chybu, za ktorú má byť obetovaný riaditeľkou. Lenže minister sa rozhodne inak.

Réžia, kamera, strih, hudba: Miroslav Tóth
Filmový svetelný dizajn: Marek Kundlák
Rekvizity: Maroš Schmidt
Vizáž: Diana Brocko
Kostýmy: Emma Korpová
Animácie: Jakub Pišek
Produkcia: Zuzana Kotíková a Marek Kundlák

Obsadenie opery:
Andrej Gál – violončelo
Kováts Gergő – soprán saxofón
Miroslav Tóth – elektronika
Ladislav Mirvis – svetelný dizajn

Obsadenie filmovej verzie:
Minister: Martin Burlas
Riaditeľka: Jana Wernerová
Zamestnanci: Lenka Pastorová, Petra Torkošová, Anna Anderluh, Andás Cséfalvay, Samčo brat dážďoviek
www.utvilklingsang.sk

 
17.00 Stanica, S2
Tanečná spoločnosť Artyci / Milan Kozánek: Pure
súčasný tanec

Tanečné predstavenie bez príbehu, zamerané na silu fyzikality. Dvaja tanečníci ponúkajú svoje telá a vlastnú prítomnosť na skúmanie čistoty prejavu a prítomnosti na javisku.

Telo netlmočí priamočiary príbeh či ideu. Samo osebe je silným a dostatočným médiom. Čistota pohybu je mnohokrát výrečnejšia než slová a na ňu sa tvorcovia zameriavali v procese skúšania. „Hlavnou postavou“ v objavovaní neobvyklých pohybových zručností a virtuozity sa pre nich stáva ľudské telo. Hľadajú formu spolupráce s hudbou, kde sa hudba a tanec nesnažia vysvetľovať jeden druhého, ale kde plynú paralelne vedľa seba a vytvárajú jednotlivé obrazy spoločne.

Námet a choreografia: Milan Kozánek
Dramaturgická spolupráca: Jano Zaťko
Hudba: Andrej Jurkovič
Svetelný dizajn: Ján Čief
Spolutvorcovia a interpreti: Radoslav Piovarči, Petr Ochvat
www.artyci.com

 
19.00 Nová synagóga
Divadlo D´EPOG: Vše co je krásné, rozmnožit má se. Vse co je krasne2
performance

Dnešný ♪deň♪ je len tvoj ♪♫ bav sa ♪♫ raduj ♪♫ oslavuj ♪♫ hurá ♪♫ sláva ♪♫ je to tu, pozvi všetkých kamarátov. Vo ♪veľkom štýle♪ prekonáš ťažobu bytia. Proč bychom se netěšili, když nám ♫pámbů♫ nudu dá?

Inscenácia sa sústreďuje na oblasť festivity modernej spoločnosti, na schopnosť či neschopnosť ľudí sláviť, baviť sa, zdieľať, kolektívne prežívať. Sme spoločnosť, ktorá sem tam potrebuje „vypnúť“ a sem tam prežiť niečo „extra“. Každý deň nie je nedeľa a my ešte musíme napočítať veľa dní, kým príde náš piatok každodenný. Čo a akým spôsobom oslavujeme? Oslava – čas, keď sa prestaneme nudiť? Aké katalyzátory zábavy potrebujeme? Potrebujeme z každodennosti unikať? Kam?

Inscenácia Tac Tac Miznutie festivity (Vše co je krásné, rozmnožit má se) je aktuálnou produkciou Divadla D’EPOG, progresívneho súboru sídliaceho v Brne. Súbor sa predstavuje autorským projektom, ktorý druhovo vychádza z fyzického divadla, činohry a performance. Inscenácia vznikla v koprodukčnej spolupráci s kultúrnym centrom Stanica Žilina-Záriečie, českým divadlom Alfréd ve dvoře a coworkingovým centrom Industra.

Inscenáciu realizujú vedľa stálych členov súboru aj hostia – v každom predstavení vždy jeden hudobník a jeden neherec.

Réžia: Lucia Repašská
Dramaturgia: Matyáš Dlab
Scénografia, kostýmy: Matěj Sýkora
Účinkujú: Zdeněk Polák, Radim Brychta, Janet Prokešová, Zuzana Smutková a hostia
www.depog.com

 
20.30 Stanica, parkStan
Samčo, brat dážďoviek: Alternatívny sprievodca provinčnými miestami – Bizarný východ samco
prednáška

Motto: Blízka exotika a predzvesť konca sveta

Hudobník, performer a publicista vystupujúci pod menom Samčo, brať dážďoviek pozýva na komentovanú obrazovú prechádzku najzastrčenejšími a najbizarnejšími miestami východného Slovenska.

Krásne hory a uprostred nich rozpadávajúce sa nemecké banské mestečká, rural decay a vidiecky industriál, skanzeny socializmu natreté „na ružovo“, slovensko-ukrajinský Berlín uprostred rozdelený hranicou, skrachované veľkoplošné impérium Mikuláša Varehu, eurofondový barbie-urbanizmus, vysokokvalitný urban exploration priamo v centrách okresných miest, špecifické miestne postavičky, scény a folklóry.

 
21.00 Stanica, S1
Miroslav Tóth a kol.: Tyč
jednoaktová video opera

 
22.00 Stanica,S2
ME-SA, Andrej Petrovič: L / One of the Seven 20160314_9711_menšia
súčasný tanec

Neustála pekelná víchrica
strháva duše, myká nimi, hádže,
jedny o druhé tie hriešnice.

(Dante Alighieri, Božská komédia)

L ako Lust – túžba, vášeň, rozkoš, smilstvo. Vzťahuje sa k niečomu za hranou, k extrému. Choreograf Andrej Petrovič stavia na javisko jedinú bytosť – ženu, ktorej smäd (ne)môže byť nikdy uhasený. Kráľovnou, ktorá sa prepadá do hlbín vlastnej neschopnosti spočinúť, ukľudniť sa a zároveň odolať svojim prianiam a túžbam. Sebadeštrukcia sa stáva voľbou.

L / One of the Seven je prvým zo siedmich sól, ktorými chce autor preniesť na javisko tematiku siedmich smrteľných hriechov. Je zároveň návratom choreografa Andreja Petroviča do stredoeurópskeho priestoru po tom, čo pôsobil takmer desať rokov v zahraničí, predovšetkým ako tanečník a asistent choreografa v Akram Khan Company. Ústrednou postavou projektu je Martina Hajdyla Lacová, zakladateľka súboru ME-SA a držiteľka ocenenia Tanečnice roku 2015 udeľovaného v Prahe.

Koncept a choreografia: Andrej Petrovič
Kostým: Maroš Baran
Svetelný dizajn: Katarína Ďuricová
Hudba: Ben Frost, Amon Tobin
Hudba v predstavení je použitá na základe licencie OSA.
Vonkajšie oko: Karolína Hejnová, Markéta Perroud
Účinkuje: Martina Hajdyla Lacová

Produkcia: danceWATCH / Karolína Hejnová
Za podpory: MHMP, MKČR, Tanec Praha / PONEC – divadlo pro tanec, ALT@RT
Predstavenie vzniklo ako súčasť rezidenčného programu Studia ALTA.
www.me-sa.cz

 
23.00 Stanica, bar
VENTOLIN DJ SET Ventolin
párty

Producent, hudobník a performer Ventolin (David Doubek) je predovšetkým živý upbeatový elektronický projekt (Live PA), kombinujúcí prvky elektra, raného acid house, punku a techna.Ventolin používa rôzne krabičky, efekty a naživo s nimi vytvára svoju hudbu. Táto performance kladie dôraz na energiu a úspešne prekonáva odmeranosť, ktorou každá elektronická liveshow bojuje.

Ventolin pracuje aj s vizuálnou stránkou, využíva svetlá a video, spolupracuje s vizuálnymi umelcami Janom Košátkom (BabyPy) a Jiřím Havlíčkom (Černé eso). Od roku 2007 odohrall okolo stovky koncertov v Čechách a na Slovensku, vystupoval na akciách a festivaloch ako Wilsonic, Summer of Love, Bohemian Like You, Sperm Festival, Itch My Hahaha, Bulva Fabula, Famufest, Shotgun a po boku kapiel a projektov ako The Presets, Moderat, Krazy Baldhead, Modeselector,Dva, Midilidi, Tujiko Noriko, Deadbeat, Kazety ad.

V roku 2009 vydal EP Mžitky (Mikinikill), po ktorom nasledoval debutový LP Totem v roku 2012. Ďalší EP s názvom Playbour uzrel svetlo sveta v roku 2015. V tom istom roku študenti pražskej FAMU o Ventolinovi natočili dokument. Ako autor hudby a gitarista pôsobí v kapele Kazety.
www.bumbumsatori.org/cz/artists/ventolin/