Alica Minar & Dorota Michalak: Lush Blast
Môže tanec obnoviť naše väzby s prírodou a dôverne nás s ňou prepojiť?
50 min.,
performatívna prechádzka
czech and english language
Lush Blast je prechádzková performancia v parku, ktorá skúma vzťahy medzi prírodným a umelým, divokým a domestikovaným, ako aj kultúrne reprezentácie prírody. Štyri performerky sprevádzajú divákov rôznymi priestormi a situáciami a kladú otázku, čo zostáva z divočiny v Európe i v nás samotných. Pomocou svojho tela a hlasu neustále menia svoju prítomnosť v snahe stať sa niečím iným ako človekom, pozývajúc nás na zmyselnú hostinu aj kruté bojové pole prírody.
Po čase strávenom v Karpatskej divočine chcú choreografky znovu artikulovať moc ako životnú silu, nie ako nástroj kontroly. Čo by sa stalo, keby sa ľudstvo vzdalo ovládania a využívania prírody? Čo by sme museli obetovať, aby sa to mohlo stať?
Choreografia: Dorota Michalak, Alica Minar
Koncept a performancia: Dorota Michalak, Alica Minar, Breanne Saxton, Ola Zielińska Music: Ola Zielińska
Dramaturgia: Maikon K
Text: Katarína Bakošová
Scénografia: Natálie Rajnišová
Produkcia: Dorota Michalak, Alica Minar & col.
Foto: Michal Hančovský
Partneri: Studio ALTA in Prague (CZ), Bazaar Festival in Prague (CZ), Teatrul Andrei Muresan in Sfantu Gheorghe (RO), Hellerau in Dresden (DE)
Podpora: Štátny fond kultúry Českej republiky, Culture Moves Europe, Ministerstvo kultúry Českej republiky, Národný plán obnovy, Európska únia
Alica Minar & Dorota Michalak: Lush Blast
Can dance mend our ties to the land and intimately imbricate us?
Lush Blast is a walking performance in an urban park, exploring the relations between natural and artificial, wild and domesticated and cultural representations about nature. Four performers guide the audience through varying spaces and situations, asking what remains of the wilderness in Europe and in us. Using their physicalities and voices, they constantly morph their presences in a quest to become something other than human, inviting us into a sensual feast and cruel battlefield. After spending time in the Carpathian Wilderness, the choreographers want to re-articulate power as a vital force rather than a tool of control.
What would happen if humanity gave up controlling and exploiting nature? What should be sacrificed for this to happen?