Lukas Bliss: Still waiting __ BECKETT 2050

pamäť / životnosť / bezčasie

40 min.,
fyzická báseň

Môže film, ktorý si nikto nepozrie, o niečom vypovedať? Zostáva zvuková nahrávka, ktorú si nikto nepustí, tichá? A je možné popísať inscenáciu, ktorú ešte nikto nevidel? Sú archívy miestom, kde veci prežívajú, alebo len pomaly chátrajú a umierajú?

Still Waiting je fyzická báseň a autorské sólo voľne inšpirované Beckettovou poetikou a Tichom Johna Cagea. Prostredníctvom prvkov fyzického divadla, tanca a manipulácie s objektmi skúma témy pamäti, životnosti informácií a bezčasia.

V Archíve, kde telo archivára nielen zaznamenáva informácie, ale samo sa stáva nosičom informácií, sa vynára otázka: nie sú objekty, ktoré po sebe zanechávame na večnosť, len ilúziou?

Koncept/interpretácia: Lukas Bliss
Dramaturgia: Viktor Černický
Scénografia/kostým: Natálie Rajnišová
Sound design: David Herzig
Light design: Jiří Šmirk
Pohybová spolupráca: Cecile de la Costa
Produkcia: Palác Akropolis
Projekt podporili: Magistrát hl. města Prahy, Ministerstvo kultury ČR, Státní fond kultury

Predstavenie vzniklo v rámci rezidenčného programu CIRQUEONu – Centra pro nový cirkus.

 


Lukas Bliss: Still waiting __ BECKETT 2050

Can a film that no one will see say anything? Does a sound recording that no one plays remain silent? And is it possible to describe a theatre production that no one has seen? Are archives a place where things survive, or do they just slowly decay and die?

Still Waiting is a physical poem and original solo loosely inspired by Beckett’s poetry and John Cage’s Silence. Through elements of physical theatre, dance and object manipulation, it explores themes of memory, the longevity of information and timelessness.

In Archive, where the body of the archivist not only records information but becomes a carrier of information itself, the question arises: are the objects we leave behind for eternity not just an illusion?