for english scroll down

Procházka, Petrušová: Stop Fucking Smiling

performance
Štvrtok 26. 7., 16.00 a 20.00 Labyrint

Sociálny tlak nového príslovia „Postav dom, zasaď strom, zadĺž sa, ploď a roď!“ útočí na našu individualitu.

Stop Fucking Smiling platforma pre extrémne emócie! Taká je šialená autorská performancia Lýdie Petrušovej a Tomáša Procházku na hranici gýča, trápnosti a prúseru.

Som šťastná, tak prečo nie som… Sme tlačení do dokonalej hypotéky, dokonalej rodiny, dokonalej ženy, dokonalého muža. V dokonalom svete sa všetci usmievajú. V dokonalom svete nie je cool byť smutný. Dokonalosť existuje. A preto sa usmievame. Dokonalý trenažér nedokonalého sveta. Čo je prirodzené? A čo je pretvárka? Je ti zle? Vyzvracaj sa. Je ti smutno? Plač. Si šťastná? Skáč. Si nešťastná? Krič. Si nešťastný? Bež do niekam…

Schválne iný duet, ktorý vláči po linoleu autorské divadlo ako koncept, nezávislé divadlo ukazuje ako závislé na exhibícii, umelca ako narkomana slasti. Zakrytá propagácia konzumu a kapitalizmu, ktorá sa tvári ako ich kritika. Na SFM sa dá vztiahnuť všetko a všetko znegovať, pretože zachádza hlboko do individuálnych fetišov. Robí tak neskrývane  cynicky, ale nikdy si nemôžeme byť istí, či to nie je pravda. A pravda je to prvé, v čo veríme. Performance, ktorá by v Česku asi zanikla pre nudu, sa na Slovensku stáva vlajkovou loďou pre queer, feminizmus a otvorenú feminitu na stagi, ale hlavne manifestom intimity a osobnosti (aj keď otvorene vyfabulovaným).

koncept, text, réžia, performance: Lýdia Petrušová a Tomáš Procházka
scénografická spolupráca a grafický dizajn: Laura Madjiah Štorcelová
kostýmová spolupráca: Petra Kovácsová
foto: Chiara Rendeková

@divadloNUDE

_____

Platform for extreme emotions! Manic performance balancing somewhere in between kitch, awkwardness and disaster. Deliberately different duet, dragging the concept of author´s theatre around the floor. The independent theater is shown here as dependent on exposure, the artist as a pleasure addict. The hidden promotion of consumerism and capitalism, pretending to be their criticism.

Performance, which is in Slovakia becoming a flagship for queer, feminism and open femininity on stage, but mainly it is a manifestation of intimacy and personality (though fictitious).