Guides

Guides festival

koncept, performance: Ingrid Zotova-Mikshina, Roman Zotov-Mikshin, Tomáš Janypka, Viktor Černický

 

Festival, ktorý sa už od roku 2018 ukrýva vo vnútri festivalu Kiosk. Ako viditeľný bude v roku 2021?

Inga Zotova-Mikshina pochádza zo Sibiru, Rusko. Vyštudovala tanec (Tanečná škola v Petrohrade a Konzevatorium Duncan centre v Prahe). Zaujímá se o improvizáciu, divadlo, vizuální umění, filozofii. Spolupracuje s Spitfire Company, Tantehorse, divadlo Archa a dalšími. V sučasnej dobe učí na Konzevatoriu Duncan centre, praktikuje jógu a študuje na Filozofickej fakulte (Univerzita Karlova v Praze). V roku 2015 so svojim predstavením Tak Snadno vyhrala cenu Jarmily Jeřábkové.

Roman Zotov-Mikshin vyštudoval tanečné Konzervatorium Duncan centre. Umelecky spolupracoval na inscenáciach: Boxinbox – Mirka Eliášová, Opravdoví – Jana Bitterová & Ian Bisko (CZ/UK), where you are – a group of artists (RU/CZ), Ferst Dadler… přemýšlí, Rusáci? – Jana Svobodová a kol. (CZ/RU), Score #44 – DOT504 (INT), Moving orchestra a Pražský improvizační orchestr, Alisa Vasanta – A+1 Company (RU), Constellations I – Spitfire Company (CZ), Fragmenty milostných obrazů – Spitfire Company (CZ), Konec člověka—doba z druhé ruky – Spitfire Company (CZ) Pulsar – Michal Záhora (CZ), Proces – Maxim Didenko (RU/CZ), Dogtown – Nadar Rosano(IL/CZ), Voluntas Vitae – Mirka Eliášová (CZ), Akvarel – Roman Zotov-Mikshin (RU/CZ), Proces – Dora Hoštová, Jan Čtvrtník (CZ), In another place – Maja Delak (SLO/CZ). Roku 2015 spoluzakladal A+1 Company – skupinu pre výskum súčasného umenia. Skupina je držiteľom ceny Jarmily Jeřábkové 2015 za predstavenie Břehy/Берега.

Viktor Černický sa pohybuje na tenkej hranici viacerých žánrov: tancu, cirkusu, fyzického divadla a performance. Vedie dlhodobý výskum Telo ako objekt / Objekt ako telo, zameraný na dynamiku vzťahov, ktoré vznikajú medzi subjektívnou individualitou performera a objektom. Za svoj autorský debut PAROLAPOLEA získal na Českej Tanečnej Platforme 2017 nominácie v kategóriách Tanečná inscenácia roku a Tanečník roku. Bola mu tiež udelená špeciálna cena vo forme účasti na Choreographic Research Week na festivale B-Motion v Taliansku. Jeho najnovšie sólo PLI získalo Cenu divákov a Hlavnú cenu Českej Tanečnej Platformy 2019. Ako interpret spolupracoval napr. s Jarom Viňarským, Miřenkou Čechovou, Dominiquom Boivinom alebo Cie Mossoux – Bonté. V súčasnosti pracuje na novom predstavení Prima: kolektívny autoportrét. Projekt s plánovanou premiérou v roku 2021 sa inšpiruje skupinovými maľbami tzv. holandského zlatého veku a je určený pre zapojenie širokej verejnosti.

Tomáš Janypka (1989) je autor a performer, ktorý sa pohybuje na poli fyzického divadla, tanca a súčasnej klaunérie. Vo svojej tvorbe dokumentuje intímne miesta ľudského bytia monochromY 2016, Lehká Zem 2017, Nové Sady 2018. V roku 2019 chystá spolu so Sabinou Bočkovou premiéru nového autorského predstavenia song lines, dielo pojednávajúce o absencií/strate blízkej osoby. Spolupracuje na autorskom výskume Ľahká Zem/Effortless Land 2019. V Brne organizuje spolu s Robertou Štěpánkovou sériu okamžitých nocí IMMEDIATUS 2018_2019 improvizované stretnutia hudobníkov a tanečníkov v spoločnej kompozícií. Ako choreograf pracoval na autorskej inscenácií ISBN 2018. Dlhodobo sa podieľa na výskume The Touch of The Open Jara Viňarského, ktorý sa zameriava na zjednotenie tela a mysle. Ako interpret ďalej spolupracoval s Dominique Boivin, Marika Smreková, Daniel Gulko, Lenka Flory, Pierre Nadaud, Martin Hodoň, a zoskupením tYhle a Orbita. Je spoluzakladateľom spolku ZDRUHESTRANY, ktorý združuje tvorcov fyzického divadla a tanca.